Skribent:
Kategori:

Frokost

Skribent:
Kategori:

Frokost

Yoghurt med frukt og granola

Yoghurt med frukt, bær og deilig, knasende topping er enkelt og knallgodt! Det passer like godt til frokost som til kvelds, eller som et mellommåltid når sulten melder seg litt for tidlig.

Yoghurt med granola banan blåbær og jordbær
Frokosten kan man kose seg med i hverdagen og når den er lett å lage! Foto: Karoline Marberg

Som topping på yoghurt passer det meste av frukt, bær og granola, så prøv dere fram og finn deres favorittkombinasjoner. Ha alltid litt forskjellig tilgjengelig for et lettvint og sunt måltid slengt i sammen på 1-2-3. 
 
Barn og voksne trenger naturlig nok ikke like store porsjoner, men du er kanskje usikker på hva som er passende for et barn i forhold til en voksen? Nedenfor gir vi deg en liten indikasjon på hva som kan være passende mengder. 

'

Slik gjør du

Tilagningstid

1 - 5

Porsjioner

1

Nivå

Enkel

Voksenporsjon

  • 250 g yoghurt naturell
  • 1,5-2 dl Bare Bra Supergranola med hasselnøtt & kokos
  • 1 håndfull frukt og bær

Barneporsjon

  • 125 g yoghurt naturell (ev. annen barneyoghurt)
  • 2-3 ss Bare Bra Supergranola med hasselnøtt & kokos
  • 1 håndfull frukt og bær (barnehånd)

Slik gjør du

Ha yoghurt i en skål og dryss over granola, oppskåret frukt og bær.
Så enkelt!

 

Yoghurt med granola banan kiwi og blåbær

Prøv med banan, blåbær og kiwi for en syrlig vri! Foto: Karoline Marberg

' '