Kategori:

Frokost

Tag:
Kategori:

Frokost

Tag:

3 gode oppskrifter på mat etter trening

Som mange andre familier lever vi et aktivt og hektisk liv. Her har vi laget tre gode oppskrifter på treningsmat som er perfekt for familien som er mye i aktivitet.

Saftige og gode pannekaker med supert tilbehør. Foto: Kokken og konditoren

Sunn og næringsrik mat er helt nødvendighet når man trener og er mye i aktivitet. Det trenger ikke være vanskelig og avansert å lage god og familievennlig mat etter trening. Se oppskriftene under, prøv deg frem og finn din favoritt. Vi håper det smaker, og ønsker alle en fin treningsøkt!

Les også: 10 TRENINGSTIPS TIL AKTIVE MORGENER

Saftige og gode pannekaker med supert tilbehør

1. Bananpannekaker med peanøttsmør og bær

Disse pannekakene er perfekt hvis man vil lage en deilig frokost eller vil ha litt ekstra kos på kvelden. Det er også viktig at man fyller på med energi etter en treningsøkt, og disse pannekakene fungerer glimrende. Kombiner de med det pålegget du vil!

Her er oppskrift og fremgangsmåte for bananpannekaker med peanøttsmør og bær. 

Etter trening er dette perfekt for å fylle opp lagrene dine igjen.

2. Energirundstykker med Superlife smoothie

Disse eltefrie rundstykkene er supersaftige. Sett deigen til heving på kvelden og nyt nystekte rundstykker om morgenen. Sammen med en super god Superlife-smoothie er dette skikkelig god mat før eller etter trening!

Her er oppskrift og fremgangsmåte for energirundstykker og Superlife-smoothie.

Før, under eller etter trening er denne pastaretten med kylling aldri feil

3. Kylling med bønnepasta og pesto med grønnkål

Ikke noe slår en god pasta- og kyllingrett. Her er en deilig og sommerlig variant av pastasalat med kylling og pesto. Den er laget med bønnepasta, pesto med grønnkål og en enkel tomatsalat. Passer ypperlig til både middag og lunsj, og er glimrende mat før og etter en treningsøkt.

Her er oppskrift og fremgangsmåte for kylling med bønnepasta og pesto med grønnkål.