Skribent:
Kategori:

Dessert

Skribent:
Kategori:

Dessert

Proteinpudding med sjokolade

Proteinpudding er et godt alternativ til deg som vil tilføre kroppen ekstra protein etter trening. Denne oppskriften med sjokolade passer like godt til frokost som et sunt alternativ til den vanlige helgekosen!

Pynt med banan, blåbær, kokosflak og granola! Foto: Karoline Marberg

Denne puddingen trenger du ikke få skyldfølelse av å spise, selv med sjokoladesmaken! Topper du proteinpuddingen med frukt, bær og granola har du en skikkelig god frokostmellommåltid eller kveldsmat, som er næringsrik og mettende. 

 

Obs! Små barn har ikke et like stort behov for protein som voksne, så derfor er ikke proteinpudding å anbefale til dem.

Tilagningstid

70 - 90

Porsjoner

2

Nivå

Enkel

Du trenger:

  • 4 dl Styrk fettfri med kakao
  • 1 ss kakaopulver
  • 1-2 ss honning, ev. annen søtning
  • 3 ss potetmel
  • 3 ss vann

Topping:

  • Bare Bra Supergranola Kakao og Bringebær
  • Banan
  • Blåbær
  • Kokosflak

Slik gjør du

  1. Bland sammen potetmel og vann i et glass.
  2. Ha proteinberiket melk, kakaopulver og honning i en tykkbundet kjele. Kok opp under omrøring. Hell i utblandet potetmel i en tynn stråle mens du visper kraftig.
  3. Ha blandingen over i porsjonsformer og sett i kjøleskapet minst en time.
  4. Topp proteinpuddingen med granola, frukt og bær før servering.  

Tips: Bruk mer potetmel for fastere konsistens på proteinpuddingen eller mindre for løsere konsistens.  

Granola gir puddingen det lille ekstra. Foto: Karoline Marberg