Skribent:
Kategori:

Dessert

Skribent:
Kategori:

Dessert

Proteinpudding med jordbær

Proteinpudding er et godt alternativ til deg som vil tilføre kroppen ekstra protein etter trening. Toppet med jordbær, appelsin og banan passer denne puddingen perfekt som både frokost, mellommåltid og dessert!

Topp for eksempel med jordbær, banan og appelsin. Foto: Karoline Marberg

Denne proteinpuddingen er toppet med jordbær, appelsin og banan og funker både som frokost, mellommåltid, kveldsmat og dessert! 

 

Obs! Små barn har ikke et like stort behov for protein som voksne, så derfor er ikke proteinpudding å anbefale til dem.

Tilagningstid

70 - 90

Porsjoner

2

Nivå

Enkel

Du trenger:

  • 4 dl Styrk fettfri melk
  • 1-2 ss honning
  • 3 ss potetmel
  • 3 ss vann
  • 3-4 ss jordbærsyltetøy

Topping:

  • Jordbærsyltetøy
  • Jordbær
  • Appelsin
  • Banan

Slik gjør du

  1. Bland sammen potetmel og vann i et glass.
  2. Ha proteinberiket melk og honning i en tykkbundet kjele. Kok opp under omrøring. Hell i utblandet potetmel i en tynn stråle mens du visper kraftig. Rør inn jordbærsyltetøyet. Smak ev. til med søtning.
  3. Ha blandingen over i porsjonsformer og sett i kjøleskapet minst en time. 

Tips: Bruk mer potetmel for fastere konsistens på proteinpuddingen eller mindre for løsere konsistens.