Kategori:

Matpakke

Kategori:

Matpakke

Lag dine egne barer

Lag dine egne barer du kan ha med deg på tur, trening eller når du trenger påfyll av energi.

Snickersbar
Hjemmelaget snickersbar smaker fortreffelig. Foto: Kokken og Konditoren

Det er mange muligheter, smaker og former når det kommer til energibarer. Her har vi samlet seks av våre favorittbarer som du kan lage selv. Det krever ikke så mye, hverken tid eller utstyr. Og når du får dreisen på det, kan du eksperimentere med dine egne smaker og variasjoner.

Ved første øyekast kan gjerne virke som at det er dyrt å kjøpe noe av ingrediensene, men husk at det holder til mange runder. I tillegg kommer du til å merke det på lommeboken, det er nemlig en god del rimeligere å lage egne barer. Derfor har vi i hver oppskrift lagt med en snittsum som er basert på den prisen hver bar koster, med de ingrediensene som er brukt.

Å lage barer er en morsom aktivitet for alle i familien. Det er kun kreativiteten som setter grenser for de mange ulike smaker og sammensetninger dere kan lage.

Her er noen av våre favoritter:

Hjemmelaget bar med aprikos og tranebær

Hjemmelagde barer med aprikos og tranebær blir fort en favoritt. Foto: Kokken og Konditoren.

Disse hjemmelagde barene blir fort en favoritt hos både store og små.

Oppskriften på hjemmelagde barer med aprikos og tranebær finner du her.

Hjemmelaget muslibar

Hjemmelaget müslibar er sunt og godt. Foto: Kokken og Konditoren.

Stappfull med nøtter, frø, tørket frø og honning er disse barene en god og velsmakende energikilde.

Oppskriften på noen gode müslibarer finner du her.

Havrebar med gulrot

Havrebar med gulrot er en smakfull favoritt. Foto: Kokken og Konditoren

Rosiner, honning, hasselnøtter og gulrot. Kan det bli bedre?

Oppskriften på noen gode havrebarer med gulrot finner du her.

Rawbar med havre og dadler

Rawbar med havre er enkelt og mettende. Foto: Kokken og Konditoren

Supergode, enkle og energirike havrebarer med kokos, havregryn og dadler

Oppskriften på noen gode rawbarer med havre og dadler finner du her.

Riskaker med sjokoladesmak

Riskaker med melkesjokolade. Foto: Kokken og Konditoren

Disse riskakene passer perfekt som turmat og etter en hard treningsøkt. Eller kanskje du har forsovet deg og trenger en «panikkfrokost» i hånden?

Oppskriften på noen gode riskaker finner du her.

Snickersbar

Hjemmelaget snickersbar – kan det bli bedre?. Foto: Kokken og Konditoren

Snickers som energibar? Selvsagt! For hvor godt er det ikke å sette tennene i disse energibombene etter en hard treningsøkt?

Oppskriften på disse supergode snickersbarene finner du her.

'